Sidor

lördag 11 januari 2014

Förra årets doptårtor

Här kommer lite bilder på doptårtor som jag gjorde förra året, men glömde bort att sätta på bloggen. Nu gav jag mig äntligen tid att sitta vid skärmen en stund.





De tre första bilderna är två tårtor som jag endast dekorerade. Tårtorna serverades till min söta systerdotters Claras dop våren 2013. Storasyster Meya hann smaka lite på gräddkanten innan jag hann fotografera. :-)





Följande tårtor serverades också på ett dop ett par veckor senare, denna gång var det lilla Edvins. Jag gjorde en skinksmörgåstårta, en laxsmörgåstårta och två jordgubbstårtor, alla laktosfria. Jordgubbstårtorna fyllde jag med jordgubbsmarmelad, grädde-kvarg-apelsinskal-blandning och färska jordgubbar, en riktigt fräsch kombination.




Lilla Alberts dop firades i mars 2013 med en doptårta, som önskades i samma stil som denna. I stället för de små tossorna gjorde jag en tutt i naturlig storlek. Fyllningen var jordgubbsmousse och chokladmousse, helt laktosfri.



1 kommentar:

  1. Hej Linda!

    Snubblade över din sida med underbara tårtor! Tillverkar du fortfarande tårtor (såg att senaste inlägget är ett år gammalt)? Tag gärna kontakt med carola.gustafsson@yahoo.com

    SvaraRadera